Kam na výlet, Vaše turistické tipy na výlet

    
    
Dnes je Neděle 15. září 2019 svátek slaví Jolana, zítra Ludmila
Ludéřov
Lanový park
Švehlův pam.
Karasín

Reklama



Přihlášení
jméno:
heslo:

>> registrace <<

zapomněli jste heslo?

Náhodný obrázek


zámek Děčín
typ: Zámek
okres: Děčín



Betlém Hlinsko
typ: Betlém
okres: Chrudim



Zoo Ostrava
typ: Zoo
okres: Ostrava-město



Kateřinská jeskyně
typ: Jeskyně
okres: Blansko



Muzeum panenek
typ: Muzeum
okres: Semily




Seznam táborových her : smyslová

 běhací (101)  do vlaku (1)  biologická (13) 
 stolní (33)  házení kamínky (26)  bojová (75) 
 házení míčem (120)  házení šipkami (20)  házení vším možným (24) 
 herecká (42)  honička (44)  inteligentní (85) 
 s kuličkami (11)  na plavidlech (18)  na pochodu (41) 
 noční (33)  obratnostní (108)  odhadovací (10) 
 ojedinělá (107)  orientační (44)  papírková (27) 
 poslepu (87)  postřehová (92)  pouťová atrakce (17) 
 praktická (22)  pro pobavení (27)  psycho hra (7) 
 se slovy (54)  smyslová (50)  sportovní (17) 
 taneční (13)  umělecká (29)  úpolová (63) 
 vědomostní (15)  vodní běhání (13)  vodní (59) 
 výlet pro předškoláky (5)  zimní (19)  zimní sportování (11) 
 zručnostní (16) 
1. Barevné tužky
Typ hry: smyslová
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: 3 min na hráče
Místo hry: trasa
Pomůcky: 8-10 barevných proutků, zápisník,

Kdo vložil:

Denisa
Popis: Nařežte z tenkých proutků asi 8-10 hůlek, velkých jako tužky. Hůlky obarvěte jasnými barvami: modrou, červenou, zelenou, oranžovou, přibližně 2-3 hůlky jednou barvou. Jeden hráč vezme barevné tužky, list papíru a tužku a půjde místností, školní chodbou nebo venku kolem bloku domů. Jeho úkolem je jít stále při pravé straně a vrátit se na původní místo. Cestou musí rozložit na různých místech tužky. Každou je třeba položit tak, aby ji bylo vidět, ale aby nebyla příliš nápadná. Hráč se musí řídit zásadami maskování a vybírat hůlky takové barvy, aby byly na podkladě méně vidět. Hráč si zapisuje pořadí, jak rozestavil hůlky za sebou. Potom, jeden za druhým ve stanovených intervalech (asi 3 minuty) proj dou stejnou trasou i ostatní hráči. Cestou se u hůlek nezdržují a neberou je do ruky. Dělají si jen poznámky do zápisníku. Každý po návratu přečte po pořádku barvy hůlek, jak je cestou zpozoroval. Vítězí ten, kdo po cestě neminul žádnou hůlku.
2. Bystré očko
Typ hry: smyslová
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: 60 min
Místo hry: venku
Pomůcky: startovní čísla

Kdo vložil:

raywoman
Popis: Vedoucí se postaví tak, aby na něj bylo dobře vidět a aby dobře obhlédl okolí. Hráči se zamaskují v určené vzdálenosti. Vedoucí si na sebe navléká startovní čísla (musí si je pamatovat nebo zapisovat). Hráči vedoucího pozorují a čísla, která si vedoucí obléká, si snaží zapamatovat. Zkouší se nepozorovaně připlížit co nejblíže, aby dobře viděli. Vedoucí vyřazuje hráče, které vidí. Zvítězí hráč, jenž není vyřazen.
3. Co se změnilo?
Typ hry: smyslová
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: 10 min
Místo hry: kdekoli
Pomůcky: malé předměty

Kdo vložil:

Benny
Popis: Vedoucí družiny má vždycky u sebe pro tuto hru 11-15 různých malých věci. Knoflík, zátka, pero, tužka, kamínek, zápalka, poštovní známka atd. Všechny věci rozložíme na stole a přikryjeme novinami. Hráč se během 30 vteřin seznamuje s rozmístěním věcí; pak se otočí zády ke stolu; zatím tři nebo čtyři věci přemístíme. Znovu musí hráč 30 vteřin prohlížet věci. Pak opět všechno přikryjeme novinami. Nyní se zeptáme hráče: co se změnilo v rozestavení předmětů, které z nich byly položeny na jiné místo? Za každý správně určený předmět se připočítává jeden bod, za každou chybu sejeden bod odpočítá. Chybou je, kdyžhráč řekne věc, která se nepřekládala na jiné místo. Podmínky hry musí být pro všechny stejné, jestliže j sme prvnímu přemístí-li čtyři předměty, musíme i ostatním přemístit stejný počet. V tomto případě je nejlepší výsledek čtyři body. Všichni, kteří je získají, jsou vítězi hry.
4. Co zmizelo?
Typ hry: smyslová
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: do 15 min
Místo hry: u stolu
Pomůcky: drobné předměty

Kdo vložil:

hakon
Popis: Položte na stůl 30 drobných předmětů a zavolejte oddíl. Dovolte hráčům, aby si vystavené předměty mi- nutu prohlíželi. Pakjimřekněte, aby zavřeli oči apřikryli si je dlaněmi. Vezměte jeden předmět a uschovejte jej. Na váš pokyn si oddíl začne znovu prohlížet věci na stole. Kdo první ohlásí, který předmět zmizel, získá jej jako trofej a schová si jej do kapsy. Potom hráči zavřou oči a vy schováte další věc. Jestliže nikdo z oddílu neodhalí, co se ztratilo, řeknete jim, aby zase zavřeli oči, předmět vrátíte na stůl a odeberete jiný. Soutěž pokračuje, dokud na stole nezůstane 5 věcí. Potom si hráči spočítají své trofeje-kdo jich bude mít nejvíc, vyhrál.
5. Číselná slepá bába
Typ hry: smyslová
Počet hráčů: skupina a jeden
Trvání hry: 10 min.
Místo hry: kdekoli
Pomůcky:

Kdo vložil:

Magic
Popis: Očíslovaní hráči sedí na židlích v kruhu. Ve středu kruhu je nakreslená značka. Jeden z hráčů se zavázanýma očima stojí uprostřed kruhu. Řekne dvě čísla (neříká samozřejmě svoje číslo). Úlohou hráčů s danými čísly je vyměnit si místa. Každý se přitom musí dotknout značky ve středu kruhu. Když je některý z nich chycený (stačí se dotknout), stává se slepou babou on. Pokud hráč sedí, vztahuje se něj imunita. Jakmile se však postaví, nesmí si už na své bývalé místo sednout zpět.
6. Dárky
Typ hry: smyslová
Počet hráčů: jeden a všichni
Trvání hry: 15 min
Místo hry: kdekoli
Pomůcky:

Kdo vložil:

Maggie
Popis: Vybereme si jednoho hráče. "Slyšeli jsme, že jdete na cesty" říkají mu, "budete v různých místech?" hráč to potvrzuje a ptá se, jestli bude mít organizátor hry nějaká přání, přání bude mnoho. Všichni hráči se na něho po řadě obracejí s osobními prosbami. "Já mám strýčka v Plzni, navštivte ho," praví první hráč, "slíbil, že mi něco pošle." Každý jmenuje některé město a svého příbuzného nebo přítele, k němuž by měl hráč zajít. Podle podmínek hry uvádějí sejen známá města a začáteční písmena jejich jmen musí být různá. Cestovatel je člověk velmi ochotný, vyslechne všechna přání a slíbí, zeje splní. Rozloučí se a odjíždí na svou dalekou cestu, to znamená, že odchází z místnosti. "Cestování" hráče netrvá déle než pět minut. To ale stačí k tomu, aby vymyslel co komu přivézt. Při vybírání dárků se řídí tímto pravidlem: dárek musí mít stejné začáteční písmeno jako město, odkud je přivezen a odevzdat se musí tomu, kdo toto město jmenoval. Tak např. tomu, kdo řekl Plzeň papír nebo punčochu. Čím směšněj ší dárek, s tím větší radostí j ej ostatní hráči přijmou. "Byl jsem u vašeho dědečka," říká některému z hráčů. "Poslal vám ohlávku." Jestliže ten, komu je určen tento dárek, řekl Olomouc, je to správné a dárek je dobře doručen. Jestliže se však hráč zmýlí, hráč dárek nepřijme. Když hraje více než 5 hráčů, jedna chyba se nepočítá. Ale za dvě chyby již dostane pokutu: znovu sbírá přání a podruhé jede na své "daleké cesty".
7. Deset čísel
Typ hry: smyslová
Počet hráčů: dohromady
Trvání hry: 5 min
Místo hry: kdekoli
Pomůcky: papíry a tužky

Kdo vložil:

Venca
Popis: Přečtěte deset číslic, dvouciferných (například 84, 42, 11, 39 atd.). Pak se každý chopí tužky a snaží se napsat jich tolik, kolik si jich zapamatoval.
8. Dvanáct vteřin a dost
Typ hry: smyslová
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: do 10 min
Místo hry: kdekoli
Pomůcky: 12 nakreslených obrazců

Kdo vložil:

Sugar
Popis: Hráčům předvedeme 12 různých geometrických obrazců (kruh, ovál, mnohoúhelníky atd.) po dobu 12 vteřin. Potom se všichni hráči snaží nakreslit tyto obrazce zpaměti a co nejpřesněji. Při hodnocení srovnáme zadání a výtvory, hráči by si měli všimnout chyb, kterých se dopustili. Hned potom tutéž zkoušku opakujeme znovu. Tentokrát už jistě budou mít všichni zakresleno všechno bez chyb. Ve zkoušce pak lze pokračovat kreslením obrazců, které vymysleli sami hráči a zároveň zvyšováním počtu obrazců.
9. Hledačka I.
Typ hry: smyslová
Počet hráčů: dohromady
Trvání hry: 30 min
Místo hry: v místnosti
Pomůcky: papíry s úkoly

Kdo vložil:

leena
Popis: Vedoucí si připraví tolik papírů různých barev, kolik je hráčů. Na tyto papíry napíše různé úkoly (např. dopis morseovkou, různé hádanky a chytačky ap.). Obsah každého papíru je stejný, každý hráč má tedy tytéž úkoly jako druzí. Vedoucí hry tyto papíry rozstříhá na stejný počet nepravidelných ústřižků a v nepřítomnosti členů je porůznu ukryje (pod nábytkem, ve skulinách ap., ale tak, aby vždy alespoň růžek byl vidět). Pak hráči přijdou, každý hledá ústřižky své barvy, sestaví je a luští úkoly na nich. Boduje se rychlost i správnost hledání a luštění.
10. Hledání písmen I.
Typ hry: smyslová
Počet hráčů: dohromady
Trvání hry: 15 min
Místo hry: u stolu
Pomůcky: papírové kartičky s abecedou

Kdo vložil:

Sugar
Popis: Na kartičky, zhotovené ze silnějšího papíru, napište všechna písmena abecedy. (Na každou kartičku jedno písmeno.) Kartičky jsou pak libovolně rozloženy po stole, písmeny dolů. Nikdo tedy neví, kde které písmeno se nalézá. Vedoucí pak hlásí: "Hledá se písmeno A." Na tato slova všichni hráči současně vezmou si po jedné kartičce a podívají se, jaké písmeno kdo vytáhl. Není-li mezi nimi písmeno A, vrátí všichni hráči kartičky zpět, zamíchají a tahá se znovu a to tolikrát, až někdo písmeno A nalezne. Toto nalezené písmeno si ponechá. Pak se hledá písmeno B, atd., až se tak zvolna všechna písmena odstěhují k různých hráčům. Kdo má na konci hry nejvíce písmen, vyhrává.


Všechna práva vyhrazena. © 2006-2014 www.kam-na-vylet.cz
TOPlist