Kam na výlet, Vaše turistické tipy na výlet

    
    
Dnes je Úterý 25. června 2019 svátek slaví Ivan, zítra Adriana
Tábor
Hrubá Skála
Frýdštejn
Babiččino údolí

Reklama



Přihlášení
jméno:
heslo:

>> registrace <<

zapomněli jste heslo?

Náhodný obrázek


Borotín
typ: Zřícenina
okres: Tábor



expozice Hasičského záchranného sboru ČR ve Zbirohu
typ: Muzeum
okres: Rokycany



Vysoký Chlumec
typ: Hrad
okres: Příbram



Bezděz
typ: Zřícenina
okres: Česká Lípa



Obrova noha
typ: Kopec
okres: Prostějov




Seznam táborových her : házení vším možným

 běhací (101)  do vlaku (1)  biologická (13) 
 stolní (33)  házení kamínky (26)  bojová (75) 
 házení míčem (120)  házení šipkami (20)  házení vším možným (24) 
 herecká (42)  honička (44)  inteligentní (85) 
 s kuličkami (11)  na plavidlech (18)  na pochodu (41) 
 noční (33)  obratnostní (108)  odhadovací (10) 
 ojedinělá (107)  orientační (44)  papírková (27) 
 poslepu (87)  postřehová (92)  pouťová atrakce (17) 
 praktická (22)  pro pobavení (27)  psycho hra (7) 
 se slovy (54)  smyslová (50)  sportovní (17) 
 taneční (13)  umělecká (29)  úpolová (63) 
 vědomostní (15)  vodní běhání (13)  vodní (59) 
 výlet pro předškoláky (5)  zimní (19)  zimní sportování (11) 
 zručnostní (16) 
1. Binec
Typ hry: házení vším možným
Počet hráčů: dvě skupiny
Trvání hry: 5 min
Místo hry: tělocvična
Pomůcky: 200 papírků

Kdo vložil:

Tuma
Popis: Zmuchláme asi 200 papírků na malé kuličky. Uprostřed tělocvičny napneme síť ve výšce 1,5 m (stačí provaz). Každé družstvo dostane na svoji polovinu hřiště polovinu kuliček. Po zahájení hry se každé družstvo snaží "vyčistit" svoji hrací plochu. A jak? Všechny kuličky se snaží naházet na polovinu soupeře, házet se smí samozřejmě pouze nad sítí. Hází se přesně pět minut. Po závěrečném povelu všichni přestanou házet, počká se až dopadnou kuličky ve vzduchu a spočítá se kolik kuliček je na které polovině. Vítězí družstvo, které má na své polovině méně kuliček (doporučuji počítat toleranci 3,141%).
2. Bitva papírovými míčky
Typ hry: házení vším možným
Počet hráčů: dvě skupiny
Trvání hry: 15 min
Místo hry: hřiště
Pomůcky:

Kdo vložil:

Jessie
Popis: Hraje se na menším obdélníku, který si rozdělíte na dvě stejné části. Hráči utvoří dvě stejně početné skupiny (3 až 20 hráčů na každé straně) a každá skupina obsadí jednu půlku hřiště. Na povel začnou na sebe pálit papírovými koulemi, které si hráči udělají doma ze starých novin (tyto "střely" sešněrujte motouzem, aby dlouho vydržely). Hráči se střelám uhýbají a kdo je zasažen, musí odejít z půle ven a nehraje dál. Strana s posledním hráčem na hřišti vítězí.
3. Boj o vysílače
Typ hry: házení vším možným
Počet hráčů: čtyři družstva
Trvání hry: 30-60 mm
Místo hry: členitý terén, les
Pomůcky: 6 vysílaček, sirky, koule

Kdo vložil:

Zeky
Popis: Příprava: do území umístíme 5 vysílačů. Vysílač má 3 části: strom (ten nestavíme, ale využijeme přírody) papírovou ceduli se jménem vysílače a vysílacím kanálem a vysílačka. Je nutné, aby každý vysílač měl přidělený jiný kanál. Hráče rozdělíme do 4 družstev (lze změnit, ale je důležité, aby počet družstev a vysílačů nebyl shodný). Každý hráč dostane na počátku 3 sirky (životy) a každé družstvo přidělený počet koulí. Hra: soubojový systém zřejmý-kdo je zasažen, přichází o život a musí zlomit sirku, kdo již nemá sirky, zvedne ruku a jde si za šéfem hry pro nový život (dostane již jen jeden). Přibližně každých 5 min. šéf hry obvolá postupně všechny vysílače a připíše vždy družstvu, které se mu z daného vysílače ozve bod. Vítězí družstvo s největším počtem bodů. Lze hrát i bez vysílaček. Pak je potřeba jeden rozhodčí navíc, který každých 5 min obejde všechny stanoviště a zjistí, kdo je zrovna kontroluje.
4. Bombardování
Typ hry: házení vším možným
Počet hráčů: dvě skupiny
Trvání hry: 10 min
Místo hry: na tvrdé zemi
Pomůcky: kartičky, papírové koule

Kdo vložil:

Hadati
Popis: Rozdělte podlahu klubovny nebo prostor, kde konáte schůzky, čarou na dvě poloviny. Také hráči se rozdělí na dvě stejně početná družstva. Každé mužstvo postaví na své polovině území "domečky" ze starých pohlednic nebo ze starých železníčníchjízdenek či zpo-dobných kartiček. (Vždy dvě kartičky postaví proti sobě, aby držely a neupadly.) Obě strany musejí mít ve stejné a předem umluvené vzdálenosti od hraniční čáry stejný počet domečků. Pak střídavě obě strany pálí papírovými kuličkami (ze zmačkaného papíru) na domky "nepřá- tel". Hraniční čára nesmí být překročena. Která strana má dříve domky poraženy, prohrává.
5. Bombardování krabiček
Typ hry: házení vším možným
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: 2 min na hráče
Místo hry: na stole
Pomůcky: kartičky, pingpongový míček

Kdo vložil:

Sugar
Popis: Postavte na stůl bez ubrusu porůznu asi 8-10 krabiček od zápalek. Prázdné jsou lepši než plné. Postavte je na jejich užší stranu, tedy "na výšku". Hráč má za úkol porazit jich co nejvíce tím, že vhodí mezi ně na stůl "padáčkem", tj. volným hodem z výšky, pingpongový míček. Poražené krabičky jsou pak sečteny, znovu postaveny a hráč hází ještě dvakrát. Má tedy celkem tři hody. Poražené krabičky ze všech tří hodů se mu sčítaj i. Čím více krabiček dokáže na tři hody porazit, tím větší je borec!
6. Do sta vnik
Typ hry: házení vším možným
Počet hráčů: dvě družstva
Trvání hry: 4x5-10 min
Místo hry: členitý terén, les
Pomůcky: koule, dostavník

Kdo vložil:

Marísek
Popis: Stručný návod na výrobu koulí: noviny zalijte vodou, pořádně zamíchejte, uplácejte kuličku a nechejte uschnout. Hrají proti sobě 2 družstva: indiáni a pošťáci. Úkolem pošťáků je projet s dostavníkem (ideální dostavník jsou kolečka nebo dvoukolák) určenou trať. Úkol indiánů je zabránit jim v tom. Na počátku hry se pošťáci připraví na startovní místo a indiáni se rozmístí v terénu (doporučuje se někde blízko trati). Kdo je trefen koulí, je mrtev a odchází na určené místo. Pokud se indiáni zmocní dostavníku, mohou ho odvléct někam pryč. Pokud se nepodaří pošťákům dovést dostavník do určitého časového limitu (5-10 minut), prohráli. Družstva si střídají role.
7. Házení na medvěda
Typ hry: házení vším možným
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: 15 min
Místo hry: kdekoli
Pomůcky: oštěpy, medvěd

Kdo vložil:

raywoman
Popis: Z jasanových prutů zhotovíme oštěpy a opatříme je kovovými špičkami. Mají být asi 150 cm dlouhé. Padesát centimetrů od hořejšího konce k ním přivážeme chomáč barevné viny. Podle něho poznáme, komu oštěp patří, a oštěp bude navíc lépe létat. Maketa medvěda má měřit od ocasu k čumáku asi půl druhého metru. Vyrobíme ji z pytloviny, sena a z prkenné kostry. Medvěda zavěsíme na šestimetrové lano tak, aby se nedotýkal země. Medvědář drží druhý konec provazu a tahá za něj, takže medvěd běhá sem a tam jako živý, vyskakuje a zase padá dolů podle med-vědářova přání. Když je u provazu chytrý člověk, hra bývá mnohem napínavější. Medvěd by neměl vyskakovat, když má v těle zapíchnutý oštěp; je to nebezpečné pro diváky a oštěp se při tom snadno zlomí. Čára, odkud se hází, je vzdálena asi 6 metrů od medvědova stanoviště (většina hráčů se s oštěpem rozbíhá). Před touto čárou nesmí nikdo stát. Medvěd je označen na obou stranách dvěma kruhy, jedním větším a jedním menším. Menší kruh je uvnitř většího. Zásahu mimo prostor většino kruhu říkáme "škrábnutí"' a počítáme za něj 2 body. Zásahu do me-zikruží říkáme "poranění" a počítáme za něj 5 bodů. Zásahu malého kruhu říkáme "rána do srdce" a počítáme za něj 10 bodů a hra tím končí. Když se oštěp od cíle odrazí, nepovažujeme to za zásah. Když se oštěp v medvědovi udrží (třeba ve svislé poloze) aspoň na několik vteřin, přiznáváme za hod plný počet bodů. Když oštěp prolétne medvědovi tělem a na každé straně to znamená jiný počet bodů, přiznáme za tento hod vyšší počet bodů. Když oštěp zasáhne obvod kruhu, přiznáme za hod vyšší počet bodů. Když v průběhu jednoho lovu kterýkoli hráč získá 20 bodů a při tom není vůbec zasaženo medvědovo srdce, medvěd unikl a lov na medvěda začíná znovu. Jedna hra se obvykle skládá ze tři lovů. Když je zasaženo medvědovo srdce, nesmí být hozen už žádný další oštěp. Medvěd je už považován za mrtvého. Kdo medvěda zabije, má v příštím lovu právo prvního hodu. Pak se ostatní hráči pravidelně střídají. Lov na medvěda se nejlépe hraje ve dvou, ve třech nebo ve čtyřech. Vítězí ten, kdo má nejvíc bodů. Zabije-li někdo všechny tři medvědy, může ještě hru prohrát (nemusí tím dosáhnout nejvyššího počtu bodů.).
8. Letící šíp
Typ hry: házení vším možným
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: do 10 min
Místo hry: louka
Pomůcky: luky a šípy

Kdo vložil:

Patricia
Popis: Při této hře vystřelí jeden hráč do volné louky šíp. Potom všichni ostatní pošlou za jeho šípem svůj a snaží se, aby k němu dopadl co nejblíže.
9. Lov
Typ hry: házení vším možným
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: 3 min na hráče
Místo hry: křoví či les
Pomůcky: luk, šípy a terče

Kdo vložil:

Hadati
Popis: V přesně ohraničeném prostoru postaví vedoucí pět terčů na obvod kruhu o poloměru 15 m, které budou představovat zvířata. Terče musí být co možná nejméně viditelné. Lovec se zavede do středu loviště se zavázanýma očima. Má při sobě 5 šípů. Ve středu mu sejme vedoucí šátek z očí a on musí nalézt, aniž by se pohyboval z místa, ukrytá zvířata a střelit na ně. Po 3 minutách musí kruh opustit. Za objevení terče se počítá 1 bod, za umístěnou střelu body 3.
10. Lukostřelecký golf
Typ hry: házení vším možným
Počet hráčů: jednotlivci
Trvání hry: 10 min
Místo hry: les
Pomůcky: terče, luky, šípy

Kdo vložil:

Zeky
Popis: Terče vyrobíme bud zplátna, nebo z lepenky. Představují zvířata a ptáky, například králíka, vlka, medvěda atd. Tyto terče umístím: v lese v určitých nástupech. Pak vyjde na lov jeden chlapec s lukem a toulcem plným šípů. Kdo bude mít nejmenší počet trestných bodů, vítězí. První zvíře je dobře vidět a lovec po něm může vystřelit dva šípy. Pokaždé musí střílet z toho místa, kde dopadl předcházející šíp, a za každou střelu dostává 1 trestný bod. Od prvního zvířete je vidět na druhé; a lovec ho má zasáhnout stejně jako předcházející zvíře. Jak postupuje dál, naráží na stále nebezpečnější zvířata, až přijde k poslednímu. Je to medvěd grizzly a toho musí zabít z velké dálky. Při troše vynalézavosti je z toho velice zábavná hra. Při vytyčování trasy by měl někdo projít terén s lukem a přezkoušet, z jaké vzdálenosti by se mělo střílet a jak zvířata umístit. Hru můžeme ztížit tím, že zvířeti nakreslíme na boku kroužek zásah tohoto kroužku znamená smrtelné zranění. Dřív než smí lovec zamířit na další terč, musí předcházející zvíře skutečně ulovit.


Všechna práva vyhrazena. © 2006-2014 www.kam-na-vylet.cz
TOPlist