Kam na výlet, Vaše turistické tipy na výlet

    
    
Dnes je Pátek 30. října 2020 svátek slaví Tadeáš, zítra Štěpánka
Švehlův pam.
Ludéřov
Broum. stěny
Labská

Reklama



Přihlášení
jméno:
heslo:

>> registrace <<

zapomněli jste heslo?

Náhodný obrázek


zámek Vrbičany
typ: Zámek
okres: Litoměřice



Šumburk
typ: Zřícenina
okres: Chomutov



Rybolov pro děti
typ: Výletní místo
okres: Pardubice



Muzeum naftového dobývání a geologie
typ: Muzeum
okres: Hodonín



Trosky
typ: Zřícenina
okres: Semily





Táborové hry

 běhací (101)  do vlaku (1)  biologická (13) 
 stolní (33)  házení kamínky (26)  bojová (75) 
 házení míčem (120)  házení šipkami (20)  házení vším možným (24) 
 herecká (42)  honička (44)  inteligentní (85) 
 s kuličkami (11)  na plavidlech (18)  na pochodu (41) 
 noční (33)  obratnostní (108)  odhadovací (10) 
 ojedinělá (107)  orientační (44)  papírková (27) 
 poslepu (87)  postřehová (92)  pouťová atrakce (17) 
 praktická (22)  pro pobavení (27)  psycho hra (7) 
 se slovy (54)  smyslová (50)  sportovní (17) 
 taneční (13)  umělecká (29)  úpolová (63) 
 vědomostní (15)  vodní běhání (13)  vodní (59) 
 výlet pro předškoláky (5)  zimní (19)  zimní sportování (11) 
 zručnostní (16) 

Náhodně vybrané hry
1. Štafeta ve čtverci
Typ hry: běhací
Počet hráčů: čtyři skupiny 8-14
Trvání hry: krátká
Místo hry: kdekoli
Pomůcky: míč či tyč

Kdo vložil:

Big Ben
Popis: Na vněj ších stranách čtverce 10x10 metrů nastoupí poblíže rohů družstva, v nichž vždy poslední mají míč nebo štafetový kolík. Ti na dané znamení běží kolem čtverce a tam předají štafetu předposledním a zařadí se před družstvo. Nejrychleji vystřídané družstvo vítězí.
2. Štafetové sbírání čísel
Typ hry: běhací
Počet hráčů: skupiny
Trvání hry: 10 min
Místo hry: les
Pomůcky: kartičky s čísly

Kdo vložil:

raywoman
Popis: Kartičky s čísly 1-30 (připravíme si tolik sad čísel, kolik máme družstev). Pak kartičky poschováváme v lesnatém prostoru 10x10 m. Očíslovaná družstva se postaví do zástupu a na povel vybíhají jedničky a hledají kartičku s jedničkou, když ji naleznou, vybíhají štafetově druzí, aby nalezli dvojky atd. Během hledání si mohou hráči všímat i ostatních čísel a potom svým spoluhráčům v družstvu radit a navigovat je. Vítězí družstvo, které má první nasbíráno všech třicet čísel.
3. Veselá štafeta
Typ hry: běhací
Počet hráčů: skupiny
Trvání hry: 10 min
Místo hry: louka
Pomůcky: hrnek s vodou

Kdo vložil:

Ned
Popis: Družstva se rozdělí na dvojice. Každé družstvo dostane plný šálek vody. Na povel vyběhnou vždy první dvojice z družstva, každý člen dvojice drží šátek jednou rukou. Jejich úkolem je uběhnout dráhu asi 10 metrů (k obrátce a zpět) a předat šálek s vodou další dvojici. Přitom nesmí žádný z členů dvojice po dobu závodů šálek pustit. V šálku nesmí po ukončení závodu chybět ani kapka vody. Zvítězilo-li družstvo, ale má-li v šálku méně vody než soupeř, prohrává, přestože závod skončilo první.
4. Vstřícná štafeta s kroužky
Typ hry: běhací
Počet hráčů: dvě skupiny se sudým počtem členů
Trvání hry: 15 min
Místo hry: louka, hřiště
Pomůcky: 10 kolíků a 12 kroužků

Kdo vložil:

elfka
Popis: Pro hru si zhotovíme z ohebných proutků dvanáct stejných kroužků a deset kolíků. Na každém kolíku ve vzdálenosti 15 cm od jeho konce uděláme barvou jasně viditelný kroužek. Na hřišti vyznačíme dvě souběžné běžecké dráhy, vzdálené od sebe 8 kroků. Každá dráha má na obou koncích jeden start. Vzdálenost startuje 60 kroků. Dráhy rozdělíme na úseky po 10 krocích a každý úsek ozna- číme kolíčkem, který zarazíme do země až po barevný kroužek. Hráči se odpočítávaj i na sudé a liché a postaví se ve čtyřech zástupech (za všechny čtyři čáry označené jako "start" vždy dva a dva proti sobě). Rozestup v zástupech je na předpažení. Organizátor hry odevzdá prvním lichým hráčům každého družstva šest kroužků a dá praporkem znamení ke hře. Liší žáci běží s kroužky po své dráze a na každý kolík nasadí jeden kroužek. Když hráč doběhne k prvnímu sudému hráči svého družstva, který stojí připraven na protějším startu, předá mu šestý kroužek jako štafetu a sám se postaví na poslední místo v zástupu. Sudý hráč po přijetí štafety běží po dráze zpět a přitom sbírá kroužky jeden po druhém z kolíků a všech cest odevzdá dalšímu lichému hráči svého družstva, který již stojí připraven na startu, a sám se postaví na konec zástupu. Hra pokračuje tak dlouho, až všichni liší hráči přeběhnou na místa hráčů sudých a hráči sudí na místa hráčů lichých. Vítězí družstvo, které si dříve vymění místa.
5. Vychytávaná
Typ hry: běhací
Počet hráčů: dvě skupiny 12-14
Trvání hry: krátká
Místo hry: kdekoli
Pomůcky:

Kdo vložil:

Zeky
Popis: Pole 30x15 metrů rozdělíme na dva čtverce, uvnitř nichž je vždy jedno družstvo. Na dané znamení začnou vybíhat hráči přebíhat pole soupeře do zázemí a při tom chytat soupeře na vlastním území. Kdo nechy-cený doběhne do zázemí, získává bod, okolo se vrátí do území a pokus opakuje. Ten, kdo byl chycen, už dál nehraje. Vítězí to družstvo, které získá nejvíce bodů.
6. Vylučovací běh
Typ hry: běhací
Počet hráčů: dvě skupiny 9-13
Trvání hry: 10 min
Místo hry: louka, hřiště
Pomůcky: tenisáky

Kdo vložil:

Penny
Popis: Na zemi leží řada tenisáků s 30 m odstupem. Hráčů je o jednoho více než míčů. Na dané znamení vyběhnou po ose řady a snaží se obsadit tenisáky. Ten, na koho již nezbude, vypadá a počet tenisáků se zmenšuje o jeden. Vyhrává ten, kdo zůstane jako poslední.
7. Výměnný běh
Typ hry: běhací
Počet hráčů: j edno družstvo > 12
Trvání hry: krátká
Místo hry: kdekoli
Pomůcky: míček

Kdo vložil:

Berby
Popis: Hráči se rozestaví po obvodu obdélníku, jen jednu delší stranu nechají volnou. Poslední v řadě má míč, který na znamení hází po oné volné straně prvnímu a ihned k prvnímu přebíhá v opačném směru (po obvodu obdélníku). První už mezitím chytil míč a všichni se posunuli, takže si poslední může stoupnout na místo prvního, ale to už dostává přihrávku od posledního, co byl dříve předposlední... Hrají-li dvě družstva, soutěží se o to, které z nich se dostane do původního tvaru nejrychleji.
8. Vysoký most
Typ hry: běhací
Počet hráčů: trojice >12
Trvání hry: 10 min
Místo hry: louka
Pomůcky:

Kdo vložil:

Benny
Popis: Tři hráči utvoří most tak, že se postaví za sebe, prostřední si dá ruce na ramena předního a zadní zvedne nohy prostředního a dá si je na ramena. V této sestavě je nutné uběhnout asi lOm. Je dobré střídat tak, aby se všichni tři vystřídali ve všech složkách mostu.
9. Vyvolávaná v kruzích
Typ hry: běhací
Počet hráčů: dvě skupiny >15
Trvání hry: 10 min
Místo hry: louka
Pomůcky:

Kdo vložil:

Ned
Popis: Každé ze dvou družstev vytvoří dva soustředné kruhy a za sebou stojící dvojice se očíslují. Vyvolá se číslo, zadní v obou kruzích tohoto čísla nasednou na ty před nimi a v daném směru obíhají kruhy. Která dvojice se vrátí na své místo dříve, vyhrála a získala pro své družstvo bod. Při návratu si zadní s předním vymění pozice.
10. Výzva
Typ hry: běhací
Počet hráčů: dvě skupiny
Trvání hry: 30 min
Místo hry: hřiště
Pomůcky:

Kdo vložil:

leena
Popis: Hráči se rozdělí ve dvě stejné skupiny a postaví se do řady na protějších stranách hřiště. Těsně před oběma řadami uděláme čáru. Podle příkazu organizátora hry jedna skupina začíná "výzvu". Z pravé strany této řady vystupuje hráč. Přiběhne k protější řadě. Všichni hráči této řady k němu natáhnou pravou ruku dlaní nahoru. Hráč se dotkne rukou jednoho, druhého hráče a přitom hlasitě počítá: "Raz, dva, tři!" Jakmile se dotkne někoho po třetí, rychle utíká zpět ke své čáře. Hráč, kterého se dotkl jako třetího, musí ho dohonit dříve, než stačí přeběhnout čáru svého družstva. Jestliže dohonil "protivníka", vrací se na své místo do řady a chycený hráč se postaví za něho jako jeho zajatec. Jestliže se mu nepodařilo dohonit utíkajícího hráče, musí jít sám k němu do zajetí a postavit se za něho do jeho řady. Pak druhé družstvo posílá svého hráče k protějšímu družstvu. Může se stát, že hráč, za kterým stojí zajatec, sám nedohoní protivníka hráče a dostane se do zajetí. Jeho bývalý vězeň je tím osvobozen a vrací se zpět ke svému družstvu, znovu dostává právo hrát se svými kamarády. Délku hry stanoví organizátor hry podle uvážení. Vítězí to družstvo, které bude mít na konci hry za sebou více zajatců "protivníka". Hráči musí vědět, že mají právo (jestliže chtějí) dotknout se třikrát dlaně jednoho hráče. Hráči nesmějí spustit ruku ve chvíli, kdy se chce protivníkův hráč dotknout jejich dlaně. Hráč, který porušil pravidla, stává se zajatcem.


Všechna práva vyhrazena. © 2006-2014 www.kam-na-vylet.cz
Tipy pro Vás : Webkamery a televize |
TOPlist