Kam na výlet, Vaše turistické tipy na výlet

    
    
Dnes je Sobota 28. ledna 2023 svátek slaví Otýlie, zítra Zdislava
Josefov
Trojský zámek
Karasín
Trosky

Reklama



Přihlášení
jméno:
heslo:

>> registrace <<

zapomněli jste heslo?

Náhodný obrázek


Špilberk
typ: Hrad
okres: Brno-město



Technické muzeum Tatra
typ: Muzeum
okres: Nový Jičín



Čeřovka - Milohlídka
typ: Rozhledna
okres: Jičín



Častolovice
typ: Zámek
okres: Rychnov nad Kněžnou



Trosky
typ: Zřícenina
okres: Semily





Táborové hry

 běhací (101)  do vlaku (1)  biologická (13) 
 stolní (33)  házení kamínky (26)  bojová (75) 
 házení míčem (120)  házení šipkami (20)  házení vším možným (24) 
 herecká (42)  honička (44)  inteligentní (85) 
 s kuličkami (11)  na plavidlech (18)  na pochodu (41) 
 noční (33)  obratnostní (108)  odhadovací (10) 
 ojedinělá (107)  orientační (44)  papírková (27) 
 poslepu (87)  postřehová (92)  pouťová atrakce (17) 
 praktická (22)  pro pobavení (27)  psycho hra (7) 
 se slovy (54)  smyslová (50)  sportovní (17) 
 taneční (13)  umělecká (29)  úpolová (63) 
 vědomostní (15)  vodní běhání (13)  vodní (59) 
 výlet pro předškoláky (5)  zimní (19)  zimní sportování (11) 
 zručnostní (16) 

Náhodně vybrané hry
1. Pašeráci I.
Typ hry: bojová
Počet hráčů: dvě skupiny
Trvání hry: 60 min
Místo hry: les, terén
Pomůcky: papírky

Kdo vložil:

Denisa
Popis: Legenda: Za Napoleona se Francouzi marně pokoušeli dobýt Anglii. Když se jim to nepovedlo vojensky, chtěli protivníka zničit alespoň obchodně. Proto byl zakázán veškerý obchod s Anglií. Tím se ovšem stalo, že na francouzském trhu chybělo mnoho důležitých surovin a začal se rozvíjet černý trh. Anglie v té době v koloniích pěstoval cukrovou třtinu, ze které se vyráběl cukr. Ten nyní ve Francii oficiálně nebyl a tak se začal pašovat. Rozdělíme hráče na dvě skupiny. Jedna skupina budou pašeráci (mělo by jich být o něco méně než zbytku, odhad je třetina až dvě pětiny celkového počtu hráčů), zbytek hráčů nechť jsou celníci (hlídači, či jak je jinak libo). Hra se odehrává nejlépe v lese, pokud je možno, tak přes potok na území přibližně čtvercového tvaru. Potok představuje kanál, na jeho jedné straně potoka je Anglie, na druhé straně potoka je Francie s vymezeným městem (kruh o poloměru asi 2 m). Pašeráci se mohou pohybovat po všech částech hracího pole, celníci pouze na území Francie. Celníci navíc nesmí do města. Další důležitou osobou ve hře je překupník. Toho hraje nějaký člen vedení, sedí uprostřed města na francouzském území. Na území Anglie mohou pašeráci nabrat někde cukr. Cukr představují lístečky s napsanou hmotností. Čím je hmotnost větší, tím je lísteček samozřejmě cennější. Pašerák si může vybrat libovolný lísteček, platí však pravidlo, že nemůže nést více jak jeden lísteček najednou. Cílem pašeráků je dopravit co nejvíce lístečků (cukru) překupníkovi, cílem celníků je propustit co nejméně cukru přes hranice. Pokud totiž celník zadrží někoho na francouzském území (mimo město), je zadržený povinen odevzdat veškerý přenášený kontraband. Celníci vítězí, když se jim povede zabavit nejméně tři pětiny celkové hmotnosti cukru; pašeráci zvítězí, když se jim povede propašovat nejméně 50% cukru úspěšně. Variace: Pašovat se dá samozřejmě cokoliv. Velmi úspěšná varianta sejmenovala Na Gida a pašovalo se při ní dřevo z Polska do Ruska. Pašované dřevo představovaly půl-metrové klády (spíš kladky- zdrobnělina od kláda).
2. Pašeráci II.
Typ hry: bojová
Počet hráčů: 2-A vedoucí a 2 X 7 hráčů
Trvání hry: 1 hodina
Místo hry: les
Pomůcky: mince

Kdo vložil:

Hoffa
Popis: Jedno družstvo jsou pašeráci a druhé pohraniční stráž. Pašeráci si vezmou na 1 stanovišti zlatou minci (typicky z čokolády), schovají ji u sebe a snaží se dostat na druhé stanoviště, kde ji odevzdají. Pokud je po cestě chytne pohraničník, má právo je 2 minuty šacovat (včetně ?rozumného" svlékání). Pokud minci najde, je to jeho trofej, jinak ho musí pustit (nesmí čekat opodál jiný pohraničník). Na konci se spočítá, kdo má kolik mincí a družstva se vymění.
3. Pátrání po trestancích
Typ hry: bojová
Počet hráčů: dvě skupiny
Trvání hry: 60-120 mm
Místo hry: členitý terén
Pomůcky: čísla, zavírací špendlíky, papírové

Kdo vložil:

Ned
Popis: Asi jedna čtvrtina hráčů představu je "uprchlé trestance", zbytek hráčů tvoří "dozorce". Trestanci zmizí v hustém nízkém lesíku, kde se rozutekou a poschovávají. Každý si přitom nasadí na prsa papírovou tabulku s pětimístným číslem, číslice jsou zřetelné, napsané černou tuší, asi 5 cm vysoké. Tuto tabulku, kterou tajně každý "trestanec" dostal od vedoucího před útěkem do lesa, si připnou na prsa zavíracím špendlíkem. Dozorci nevědí, jaké číslo ten či onen trestanec má. Trestanci jsou ozbrojeni libovolným počtem papírových kulí. Kdyžužjsouv lese rozběhnutí, vnikají dozorci opatrně do lesa a snaží se trestance objevit a přečíst nahlas jeho číslo. Přečte-li dozorce číslo dříve, než ho trestanec zasáhne kulí, je trestanec zneškodněn a musí z lesa ven do tábořiště. Zasáhne-li trestanec dozorce dříve, než ten stačí vyslovit správně celé jeho číslo, je zneškodněn dozorce a musí z lesa ven, nesmí už po dalších trestancích pátrat. Nelze-li rozsoudit, zda dozorce přečetl trestanci dříve jeho číslo, rozejdou se oba ve chvilkovém smíru, žádný z nich nesmí les opustit. Hra končí, když některá z obou stran pozbude všech svých členů, nebo když skončí doba, na kterou byla délka hry stanovena. Trestanci si nesmějí číslo během hry sundávat nebo ho zakrývat rukou atd. Před zraky dozorce se může nejvýše otočit jen k němu zády.
4. Pátrání při cestě
Typ hry: bojová
Počet hráčů: 60 min
Trvání hry:
Místo hry: nízký les, členitý a málo přehledný
Pomůcky: dvě nebo více skupin

Kdo vložil:

Denisa
Popis: Jedno z družstev je předem vysláno napřed po určené cestě. Jeho členové se skrývají v předem vymezeném úseku 800 až 1000 m. Přitom se žádný z hráčů nesmí vzdálit od cesty více než 30 kroků. Po určité době vycházejí za prvním družstvem hráči druhého družstva. Mohou jít pouze po cestě, nesmí sejít napravo ani nalevo, pouze zrakem mohou pátrat po ukrytých členech prvého družstva. Spatří-li některého z nich, zavolají jeho jméno a ukáží směr, kde se skrývá. Objevený musí odejít na předem určené stanoviště. Potom se hráči vymění. Vítězí družstvo, jež objeví více hráčů.
5. Podpisy na papírcích
Typ hry: bojová
Počet hráčů: 20 lidí
Trvání hry: 1 -2 hodiny
Místo hry: členitý les, houštiny
Pomůcky: papírky

Kdo vložil:

Zeky
Popis: Před začátkem hry každý hráč tajně umístí na velmi dobře schované místo papírek se svým jménem a spoustou volného místa. Při hraní hry je úkolem najít co nejvíce soupeřových papírků a podepsat se na ně. Při tom se ale musejí velmi dobře skrývat, neboť když někdo někoho uvidí a zavolá na něj jménem, musí se dotyčný přestat skrývat a dobrovolně dovézt soupeře ke svému papírku, kde ho nechá se podepsat. Je v zájmu všech aby tak oba učinili co nejméně nápadně. Po skončení této operace se musejí oba vzdálit a pro okamžik na sebe zapomenout. Pokud je nějaká dvojice v tomto režimu, tak si nesmí ostatních a ostatní jich vůbec všímat.
6. Pohraničníci a pašeráci
Typ hry: bojová
Počet hráčů: dvě skupiny 8-14
Trvání hry: 30 min
Místo hry: les
Pomůcky: barevné proužky

Kdo vložil:

Venca
Popis: Pohraničníci střeží hranici (lesní průsek, cesta,...). Mohou se pohybovat jen po jedné straně hranice, kryjí se a nepozorování se tajně dorozumívají. Druhá skupina, pašeráci, jsou viditelně označeni barevným proužkem, mohou se pohybovat po obou stranách hranice a snaží se dostat za ni. Pašerák, kterému byl proužek odejmut, je vyřazen ? zajat.
7. Poklad v pevnosti
Typ hry: bojová
Počet hráčů: dvě skupiny
Trvání hry: 120 min
Místo hry: terén
Pomůcky: jakýkoliv předmět, praporek

Kdo vložil:

leena
Popis: Za pevnost vybereme hustě porostlý vrcholek, kde umístíme nějaký předmět nebo praporek. Ve vzdálenosti asi 40 kroků od tohoto předmětu se v úkrytech rozmístí obránci, kteří mají za úkol bránit pevnost ze tří stran. Část obvodu, nejlépe ta, která je nejméně schůdná a nepřehledná, zůstává nehájená, aby měli útočníci možnost proniknout do opevnění. Útočníci však nevědí, která část to je. Jejich úkolem je poslat průzkumníky, aby to objevili. Útočníci zvítězí, jakmile jakýkoliv z nich uchopí v pevnosti umístěný předmět. Družstva si potom úlohy vymění. Vítězem se stává družstvo, které se zmocnilo praporku dříve nebo které získalo větší počet zajatců. Zajímá se buď vyvoláním jména, nebo dotykem paže. Obránci se ve svých krytech nesmějí přemisťovat.
8. Pro zajatce
Typ hry: bojová
Počet hráčů: dvacet
Trvání hry: 120 min
Místo hry: členitý terén
Pomůcky: papír a tužky

Kdo vložil:

Rusty
Popis: Jde o hru většího rozsahu. Nepřítel zajal skupinu partyzánů a uvěznil je ve střeženém táboře. Partyzáni se snaží své druhy osvobodit. Ve stanovém táboře jsou v uzavřených stanech zajatci ? partyzáni. Okolo tábora hlídkují strážní, kteří jsou pevní, strážní se mohou pohybovat pouze v okruhu 20 až 50 metrů kolem svého stanoviště. Kromě stálých stáží procházejí volně terénem ještě hlídky nepřítele. Hlídky se nesmí přiblížit k táboru na vzdálenost menší než 300 až 400 m. Nepřátelské stráže nemohou být za normálních okolností zajaty. Může se tak stát pouze tehdy, přiblíží-li se k táboru na kratší vzdálenost, než je dovoleno, nebo opustí-li okruh svého stanoviště. Partyzáni se snaží projít střeženým územím, pro-plížit se do tábora a osvobodit zajatce. Postupuje se tak, že zajatec, který je právě na řadě, dostane od svého osvoboditele určitý předmět, který zajatce opravňuje k volnému odchodu (může to být šátek, baret, kus látky). Současně dostane zajatec náčrtek cesty do tábora partyzánů. Osvobozený zajatec se nemusí skrývat. Musí pouze dobře ukrýt náčrt cesty ke stanovišti partyzánů, protože může být na zpáteční cestě zastaven a prohledáván. Každý partyzán smí najednou osvobodit pouze jednoho zajatce. Zajatci mají pořadová čísla a jsou postupně podle nich osvobozováni. Proto se musí předem dorozumět ve stanech (v úkrytu), nesměj í však tento stan opustit, vyhlížet ven a volat. Dorozumět se mají proto, aby se partyzáni nemuseli zdržovat hledáním toho, kdo je na řadě. Na způsoby dorozumívání se mohou domluvit předem, aby je pak neviděli strážní, kteří mají výhled na stany. Vše se musí dít úplně potichu. Domlouvání mezi zajatci a osvoboditeli není dovoleno. Na to dohlíží rozhodčí v táboře. Zajatci dostanou svá čísla v zalepených obálkách těsně před zahájením hry, kdy již jsou umístěni ve stanech. Pořadová čísla neznají ani partyzáni, ani strážní. V táboře je tabulka, na nichž osvoboditelé zaznamenávají číslo osvobozeného a čas osvobození. Tím je úkol osvoboditele v táboře skončen, může se však znovu pokusit o úspěch. Výsledky se hodnotí takto: za každého osvobozeného zajatce tři body pro partyzány, za každého zajatce dva body. Nalezne-li hlídka u nepřítele náčrt, získá tři body. Pronese-li zajatec náčrt, získá pro svou stranu tři body.
9. Pronikání úsekem
Typ hry: bojová
Počet hráčů: dvě skupiny >11
Trvání hry: 15-20 mm
Místo hry: členitý a nepřehledný terén
Pomůcky:

Kdo vložil:

Rajče
Popis: Pozorovatelé se ukryjí v pásu krajiny širokém 50-100 m. Druhé družstvo musí hlídaným terénem nepozorovaně projít na druhou stranu. Uvidí-li pozorovatel někoho z druhého družstva, zavolá jeho jméno a úkryt. Odhalený je vyřazen.
10. Proniknout z obklíčení
Typ hry: bojová
Počet hráčů: dvě skupiny
Trvání hry: 50 min
Místo hry: les nebo vysoká tráva
Pomůcky:

Kdo vložil:

frkotik
Popis: Skupina A obklíčí nepřátelský terén (okruh o průměru 200 m). Uvnitř kruhu je druhá skupina B. Jejím úkolem je proniknout z obklíčení. Hráči skupiny A se snaží pronikající hráče skupiny B buď pochytat, nebo se jich dotknout. Za každého chyceného hráče získávají 1 bod. Chycení hráči vypadávají za hry. Po sečtení bodů se úlohy vystřídají a vítězí to družstvo, jež má za sudý počet kol více bodů. Obměna hry je v rozlehlejším (šířka i délka je asi 300-500 m) a méně přehledném terénu. Hráči skupiny A však nemusí pronikající hráče chytat, stačí pouze ohlásit správné jméno pronikajícího hráče. Mohou se jakkoliv pohybovat, ovšem jen po kruhu.


Všechna práva vyhrazena. © 2006-2014 www.kam-na-vylet.cz
Tipy pro Vás : Webkamery a televize |
TOPlist