Dělostřelecká tvrz Dobrošov tvořila stavební úsek ŽSV v Náchodě. Při jejím vyměřování došlo ke zdvojení linie, jelikož tvrz mohla být umístěna z terénních důvodů pouze na dobrošovské náhorní plošině. Sruby N-S 78 “ Polsko ”, N-S 79 “ Hrobka ” a N-S 71 “ V sedle ” pokračují v linii a za ně je vsazena samotná dělostřelecká tvrz. Její sestava - dva pěchotní, čtyři dělostřelecké objekty a srub vchodový - odpovídala důležitosti svěřených úkolů. Šlo především o uzavření údolí Metuje u Náchoda.
Výstavbu tvrze prováděla firma Kapsa z Prahy, jíž bylo staveniště předáno 28. července 1937. Prvním stavebním dnem bylo pak 13. září 1937. Taktický a definitivní průzkum terénu probíhal v zimě 1935 a v létě roku 1936. Výsledkem byl projekt silné - sedmiobjektové dělostřelecké tvrze.
Velitelem vojenského stavebního dozoru byl škpt. žen. ing. František Zavadil, správcem stavby škpt. stav. ing. Vlastimil Zeithamel.
Přestože stavební práce probíhaly s velkou intenzitou, je zřejmé, že do září 1938 nemohly být ukončeny. Plánovaná stavební lhůta činila 24 měsíců a politické události zastavily práce již v polovině předpokládané doby. Stovky dělníků ( v září 772 dělníků + 28 vedoucích pracovníků ) však odvedly obrovský kus práce. Bylo vyrubáno 1750 m spojovacích chodeb ( v hloubce 20 - 39 m pod zemským povrchem ) a cca 750 m podzemních sálů ( budoucí kasárna, sklady, technické zázemí, ... ). Přibližně polovina z těchto prostor byla vybetonována Z celkové zadávací částky 42, 800.000,- Kčs bylo vyúčtováno po přerušení prací cca 19, 000.000,- Kčs.
Z Náchoda autobusem směr Nový Hrádek , nebo pěšky po červené, modré nebo z Lázní Běloves po zelené turistické značce.
Samostatně je přístupný pěchotní srub Jeřáb ( na úvodním obrázku ), který je součástí tvrze Dobrošov. Bývá přístupný o státních svátcích a k výročí podepsání mnichovské dohody.